{
  "bookName": "هر دو در نهایت می میرند",
  "taaghcheQuotes": [
    "زندگی کردن نادرترین اتفاق جهان هستی است. بیشتر مردم فقط وجود دارند، همین.",
    "به نظرم، بیشترین چیزی که دلم برایش تنگ شود فرصت‌های ازدست‌رفته برای واقعاً زندگی کردنِ زندگی‌ام باشد",
    "زندگی کردن نادرترین اتفاق جهان هستی است. بیشتر مردم فقط وجود دارند، همین.",
    "جای کشتی در بندرگاه امن است، اما این آن چیزی نیست که کشتی‌ها برای آن ساخته شده باشند.",
    "آدم‌ها فکر می‌کنن برای کارهایی که دوست دارن، همیشه وقت دارن و لذت داشته‌هاشون رو نمی‌برن، حتی حرف‌هاشون رو هم به‌هم نمی‌گن و صبر می‌کنن. اما من فهمیدم که ما آدم‌ها واقعاً وقتی برای منتظر شدن و تلف کردن نداریم. اگر دنبال چیزهایی که دوست داریم نریم، چیزی جز حسرت برامون نمی‌مونه. تو داری می‌میری و ممکنه هیچ وقت نتونم به‌اندازهٔ کافی بهت بگم که چقدر ازت ممنونم. برای همین، تا وقت داریم، می‌خوام تا جایی که می‌تونم، بهت بگم ممنونم، ممنونم، ممنونم و ممنونم.\"",
    "دوازده ساعت پیش، در تماسی، به من گفته شد امروز قرار است بمیرم و حالا، از هر زمان دیگری، زنده‌ترم.",
    "زندگی را نباید تنها زندگی کرد، حتی در روز آخر.",
    "\"مامان، به نظرت، چون اینجا هیچ وقت فرصتش رو پیدا نکردم، می‌تونم اون بالا، معنای عشق رو تجربه کنم؟\"",
    "زندگی کردن نادرترین اتفاق جهان هستی است. بیشتر مردم فقط وجود دارند، همین.",
    "زندگی کردن نادرترین اتفاق جهان هستی است. بیشتر مردم فقط وجود دارند، همین.\nاسکار وایلد",
    "زندگی کردن نادرترین اتفاق جهان هستی است. بیشتر مردم فقط وجود دارند، همین.",
    "این مرگ نیست که انسان باید از آن بترسد، ترس واقعی از هرگز زندگی نکردن است.\nمارکوس اورلیوس، امپراتور رومی",
    "زندگی کردن نادرترین اتفاق جهان هستی است. بیشتر مردم فقط وجود دارند، همین.",
    "مطمئناً نیازی نبود آن کسی که می‌میرد هم‌خونت باشد تا احساس کنی بخشی از وجودت را از دست دادی.",
    "اگه درست زندگی کنی، یه روز هم بسه.",
    "جای کشتی در بندرگاه امن است، اما این آن چیزی نیست که کشتی‌ها برای آن ساخته شده باشند.",
    "به نظرم، بیشترین چیزی که دلم برایش تنگ شود فرصت‌های ازدست‌رفته برای واقعاً زندگی کردنِ زندگی‌ام باشد",
    "زندگی کردن نادرترین اتفاق جهان هستی است. بیشتر مردم فقط وجود دارند، همین.\nاسکار وایلد",
    "این مرگ نیست که انسان باید از آن بترسد، ترس واقعی از هرگز زندگی نکردن است.",
    "زندگی را نباید تنها زندگی کرد، حتی در روز آخر.",
    "کسایی رو که دوستشون دارین پیدا کنین و جوری زندگی کنین که انگار هر روز خودش یه زندگی تازه است.\"",
    "گاهی وقت‌ها، حقیقت رازی است که آن را از خودت هم مخفی می‌کنی، چراکه زندگی با یک دروغ، ساده‌تر است.",
    "ممکن است در خانواده‌ای متولد شده باشی و حق انتخابی نداشته باشی، اما دوستی‌هایت را خودت انتخاب می‌کنی. می‌فهمی که بعضی دوستی‌ها ارزشش را ندارد و باید آن‌ها را پشت سر بگذاری، اما دوستی‌هایی هستند که ارزش هر خطر و هر چیزی را دارند.",
    "اما شاید یه روز زندگی کردن بهتر از یه عمر زنده موندنِ اشتباه باشه",
    "خداحافظی ممکن‌ترین غیرممکن است.",
    "این مرگ نیست که انسان باید از آن بترسد، ترس واقعی از هرگز زندگی نکردن است.",
    "متیو گفت: \"مشکل ما اینه که عمل نمی‌کنیم و فقط عکس‌العمل نشون می‌دیم، مخصوصاً وقتی که می‌فهمیم داره وقتمون تموم می‌شه.\" به خودش اشاره کرد. \"یکی‌اش خود من.\"",
    "بیشتر مردم فقط وجود دارند، همین.",
    "عینکش را در آورد و اجازه داد مالکوم و میز پلیس روبه‌رویشان تیره و تار شوند. عادت داشت هر چند وقت یک بار، این کار را انجام دهد. برای همین، همه می‌دانستند که این کارش به‌معنای آن است که می‌خواهد از دنیا و اتفاقات اطرافش، وقت استراحتی بگیرد.",
    "نمی‌دانم کجا می‌روم، اما به راهم ادامه می‌دهم."
  ],
  "wikiQuotes": []
}